Bloggarkiv

Translate

söndag 8 december 2013

Jag och min kesella

Kesella/kvarg (kvarg är samma sak som kesella) är något jag äter dagligen. Vanligt vis äter jag lättkesellan till mellis med lite bär, jätte gott och nyttigt. När helgen kommer kan jag äta lite vaniljkesella till en fruktsallad eller liknande. De andra smakerna hallon och citrus är också goda. När vi var och handlade såg jag en ny smak som jag bara måste testa, äpple och kanel! Jag kan meddela att den var supergod!! Den smakade ungefär som äppelpaj och det är nästan det godaste som finns :-) Tyvärr är det är det väldigt mycket socker i de smaksatta och i denna var det hela 11% och det är helt sjukt! Lättkesellan går att få väldigt god genom att blanda i lite vaniljpulver, då slipper du allt onödigt socker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar